Sosiale medier og åtte årstider

Hvis du har litt tid for deg selv denne måneden (februar 2018), kan du med stor sannsynlighet lære en god del av Moderskeppets to gratisvisninger:

A: Naturfotografen Serkan Günes, som kommer fra Istanbul og har i sitt natur-prosjekt fått seg en base i Gällivare i Nord-Sverige. Han vil ha stillhet, han går på ski i landskapet (der alle kjører scooter) og han tar ytterst få bilder på sine turer. Målet er å dokumentere de åtte årstidene. Mens vi vanligvis opererer med fire årstider, har samene åtte – som er helt forskjellige og som krever sitt i forhold til reinene.

B: Den unge bloggeren Elin Kero fra Tyresö utenfor Stockholm. Hun har sin egen YouTube-kanal, legger ut stoff på Instagram, på Facebook og andre sosiale kanaler, og lever av dette. Hun lever et hektisk liv, der hun bruker naturen for å slippe ned skuldrene.

Det er altså to høyst ulike fotografer som du kan møte – aldeles gratis – i februar måned 2018. Det er enkle, greie produksjoner, som jeg vil tro at mange kan lære en god del av. Hvordan gjør de det? Hvordan tenker de? Hvordan klarer de å finansiere sine prosjekter?

Enjoy!

Reklamer

Forfatter: Harald Harnang

Bakgrunn: Journalist og fotograf. Studert sosiologi og journalistikk. Tidligere arbeid: Fotojournalist i avis, reklamebyrå, informasjon/markedsføring, statlig ansatt med internettportalarbeid. Nå pensjonist, men still going med foto, tekst og web-arbeid.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s