Om trær og blogger og sånt

Tidlig i oktober 2015 falt et tre ned over mitt høyre lår og kne. Noen uker senere kunne en bråkete magnetresonans-røntgen fastslå skade. En flink ortoped lappet sammen ødelagte sener og muskler med litt korssting. Han boret flere hull gjennom kneet og spente opp kompositt-tråder, om lag som når man strammer gitarstrenger. Uten enhver musikalsk sammenligning for øvrig.

Med stiv og vond fot. Legg merke til kamerabag for mitt Fujifilm X-E2 på bordet til høyre.

Med stiv og vond fot. Legg merke til kamerabag for mitt Fujifilm X-E2 på bordet til høyre.

Ei natt jeg lå og kjente kniver og strømpulser rase gjennom kneet, og i grunnen syntes nokså synd på meg selv, tenkte jeg at jeg i alle fall ikke skulle kaste bort mer tid av livet mitt på en skarve fotoblogg. Fire år, men nå var det nok!

En liten kaninfrøken som lyder navnet Ronja.

En liten kaninfrøken som lyder navnet Ronja.

Etter hvert som smertene avtok, det begynte å lukte nybakte pepperkaker, sola snudde og lyste opp fjellene i nord, vi fikk et nytt lite dyr i huset og det gikk bedre og bedre å løse kryssord – begynte livsgnisten sånn smått å vende tilbake. Jeg hentet frem et kamera og forsøkte å fotografere deler av mitt enkle innendørs-hverdagsliv med vond og stiv fot.

Vinterlyset mot nord er flott. Selv gjennom vinduet og gjennom trær i naboens hage

Vinterlyset mot nord er flott. Selv gjennom vinduet og gjennom trær i naboens hage

Etterhvert begynte jeg også å revurdere beslutningen om bloggen. Det var jo tross alt opptil flere lesere hadde antydet at de ville savne den. Og så er det dette med gamle hester og lukten av sagmugg.

Kaffe og kryssord. Og en nyoperert fot.

Kaffe og kryssord. Og en nyoperert fot.

Konklusjon: Med dette antydes at man muligens er i farta igjen, men jeg kommer trolig til å skrive mindre, kortere, sjeldnere og i større grad forsøke lenke til andres kloke tanker. Tror jeg i hvert fall.

Om Harald Harnang

Bakgrunn: Journalist og sosiolog. Jobb: Avis, reklamebyrå, informasjon/markedsføring. Nå statlig ansatt. Foto: Tidligere yrke, nå litt yrke og mye hobby.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Om trær og blogger og sånt

  1. Andre sier:

    Uffda, det hørtes ikke noe særlig godt ut. Håper det går bedre nå.

    Har lenge savnet nye blogger – håper det blir noen fine og lærerike etter hvert 🙂

    Likt av 1 person

  2. Ikke kjekt med kneskaden, men bra det går fremover!

    Er veldig glad du er «på igjen», og ser frem til nye berikende innlegg fra deg – enten i gammel eller ny «drakt:-)

    Lik

  3. Takk for hilsen. Mhp blogg så får vi se hva det blir til 🙂 Håper på det beste, både mhp kne og blogg.

    Lik

Legg igjen en kommentar

