Tre år med Infotobloggen

Den 25. november 2014 var det eksakt tre år siden blogg-artikkel nummer én ble lagt ut på Infotobloggen.  Gratulerer med dagen 🙂kake

Infotobloggen er mitt lille fotografiske «pustehull». Samtidig håper jeg å ha bidratt med litt kunnskap og noen erfaringer til andre fotografer.

Det har blitt over 200 blogg-artikler på disse årene, i snitt seks artikler pr. måned. Temaene spenner ganske vidt. Klikk på en tilfeldig måned eller to i arkivet nederst i høyre spalte, så får du et lite inntrykk.

I alt har det vært 81.500 sidevisninger på disse årene. Noen saker er selvsagt mer lest enn andre.

De fleste som besøker bloggen kommer inn via forsiden. Det er alltid hyggelig med «faste kunder». Ut over dette kommer mange fra søkemotorene, ettersom denne bloggen er hyggelig høyt plassert i Google på mange relevante søkeord. Enkelte temaer peker seg ut: Artikkelen om å fotografere månen er klart mest populær. Den er – ikke aldeles uventet – spesielt godt besøkt i periodene rundt fullmåne. Så kommer artikkelen om å ta vare på historiske bilder, hvilket gleder meg stort. Hvitbalanse og Kelvingrader er også et mye søkt tema. Deretter følger artikkelen om de beste skjermene til fotobruk, bilder av gamle hus og hvordan man kan dele bilder med andre.

En del hyggelige kommentarer har vært en medvirkende årsak til at jeg har fortsatt å skrive denne bloggen. Så lenge jeg føler at jeg har noe fornuftig å si, og så lenge jeg synes dette er gøy, så blir jeg vel å holde på en stund til. Men ikke for alltid, og ikke for enhver pris.

Det blir ingen flere bloggartikler denne helga. Jeg skal i stedet bake ei lita kake og pynte den med tre lys!

Om Harald Harnang

Bakgrunn: Journalist og sosiolog. Jobb: Avis, reklamebyrå, informasjon/markedsføring. Nå statlig ansatt. Foto: Tidligere yrke, nå litt yrke og mye hobby.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

9 svar til Tre år med Infotobloggen

  1. Terje Ytterstad sier:

    Hjertelig til lykke Harald med disse tre årene, mange gode tips, mye nikking og et håp om at du fremdeles vil holde på.

    Likt av 1 person

  2. Leif Simonsen sier:

    Tillykke med dagen. En fin blogg om fotografering på et forståelig språk for oss ufaglærte amatører!

    Likt av 1 person

  3. Jan Arne Emilsen sier:

    Ti lykke med jubileet fra din gode fotokompis og fotosafari ledsager. Skal du ha noen GODE (he he) illustrasjonsfotos, står mitt billedarkiv til din disposisjon!

    Likt av 1 person

  4. Halle Falch sier:

    Harald du har gjordt et utmerket arbeide med dette prosjekt og du må være fornøyd for det har vært et flott arbeide du har gjordt for mange.

    Likt av 1 person

  5. Gratulerer med 3 års dagen! Har stor glede av bloggen din 🙂

    Likt av 1 person

  6. Yngvar Ramstad sier:

    Gratulerer med dagen, Harald. Takknemlig for at du deler dine kunnskaper med oss. Takk for gode råd, og ikke minst for interessant forhistorie.

    Lik

  7. Inge Fagerbakk sier:

    Dette er den eneste bloggen jeg gidder å følge. Jeg sier ikke mer – jo: Gratulerer med dagen!

    Likt av 1 person

  8. Monica sier:

    Gratulerer så mye med 3 års dagen, Harald….. jeg har hatt mye glede og nytte av å lese dine innlegg,- så håper selvfølgelig at du fortsetter etter du har bakt ferdig kaken 🙂
    Tusen takk!
    🙂

    Likt av 1 person

  9. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer. H 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

