20.000 blogvisninger

Da har telleverket passert 20.000 visninger på Infotobloggen. Hyggelig!
Første bloggartikkel ble skrevet 25. november 2011, altså for nesten nøyaktig ett år siden. På ett år har det blitt over 80 artikler fordelt på et bredt spekter av fotorelaterte saker.

Hvilke artikler har så vært mest lest?  Svaret er trolig artikkelen om å fotografere månen. Hver gang det nærmer seg fullmåne er det mange som søker informasjon om hvordan man fotograferer fullmåne. Også artikler om å ta vare på fotohistorie synes det å være stor interesse for, og i denne gata også artikler om digitalisering/skanning.

Ellers er det stor interesse for ulike fototekniske problemstillinger som eksempelvis hvordan man kan få hvit bakgrunn på sine portrettbilder, om å ta kontroll over dybdeskarpheten, hvilket kamera man kan/bør kjøpe, og om man tar bedre bilder eller ikke med sitt nye speilreflekskamera, om man trenger filter til sine linser. Pluss spesielle fotohistorier som jeg lenker til. Eksempler på det siste er to svært ulike historier: Den ene om barn født med store misdannelser etter Tsjernobyl-ulykken og den andre handler om «Street photography-barnepiken» Vivian Maier.

Bildetekst (bilde til høyre): Månefotografering er populært. (Klikk på bildet for å se det i full størrelse)

Hvem leser?  Her er en god del faste lesere og abonnenter. Takk for tilliten! I tillegg er det mange som kommer via Google. På – egentlig overraskende – mange søkeord og søkefraser ligger Infotobloggen høyt oppe (og da snakker vi om topp tre).  WordPress har da også en løsning som er godt søkemotoroptimalisert.

Takk for interessen. Jeg blir trolig å holde på så lenge jeg synes det er gøy.

Stay tuned 🙂

Om Harald Harnang

Bakgrunn: Journalist og sosiolog. Jobb: Avis, reklamebyrå, informasjon/markedsføring. Nå statlig ansatt. Foto: Tidligere yrke, nå litt yrke og mye hobby.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til 20.000 blogvisninger

  1. Inge Fagerbakk sier:

    Gratulerer, Harald! (Jeg er ikke overrasket!)

    Lik

  2. Gratulerer! Jeg kom nylig over bloggen din da jeg googlet ordet kalibrering,- og er så glad jeg fant veien hit. Her er det masse jeg må hive meg over av div artikler. Håper du synes det er gøy ennå mye lenger:)

    Lik

  3. Hei Inge. Takk skal du ha. Hyggelig!

    Lik

  4. Hei Monica. Takk for hyggelige ord. Fint at du finner noe av interesse i mine artikler. Jeg måtte se på bloggen din. For noen fantastisk flotte bilder du har tatt! Nå er det min tur å se enda mer på dine bilder (anbefales): http://etliteoyeblikk.blogspot.no/ Kom gjerne med kommentarer til atiklene mine, og kom med tips om det er temaer du tror jeg kan si noe vettugt om.

    Lik

Legg igjen en kommentar

